Postavte si model vozu Citroen Traction Avant 11 CV z roku 1938 v měřítku 1 : 12. Sestavený model měří více než 30 cm na délku! Stavebnice slavného modelu převratného vozu CITROËN Traction 11CV. Model je vyveden v tmavě černé barvě s typickým emblémem na chladiči. Přední dveře vozu se otevírají proti směru jízdy jako u skutečného vozu. Pod otevírací kapotou se nachází detailně propracovaný motor, předními koly lze otáčet. Model je vyroben v oficiální licenci společnosti Automobiles CITROËN.... Celý popis

Koupit za 2 333 Kč
  • Od nejoblíbenějších
  • Od nejlevnějších
  • Od nejdražších
Zobrazit další nabídky

Popis

Postavte si model vozu Citroen Traction Avant 11 CV z roku 1938 v měřítku 1 : 12. Sestavený model měří více než 30 cm na délku!

Stavebnice slavného modelu převratného vozu CITROËN Traction 11CV. Model je vyveden v tmavě černé barvě s typickým emblémem na chladiči.

Přední dveře vozu se otevírají proti směru jízdy jako u skutečného vozu. Pod otevírací kapotou se nachází detailně propracovaný motor, předními koly lze otáčet.

Model je vyroben v oficiální licenci společnosti Automobiles CITROËN.

Balení obsahuje 1 900 kostek stavebnice, neobsahuje figurky.

Víte, že:

- Na samém počátku revolučního automobilového designu stál návrh rakouského inženýra s českými kořeny Josepha Ledwinky, který jako zaměstnanec americké karosárny Budd předložil rozpracovaný návrh svému dlouholetému obchodnímu partnerovi Andrému Citroënovi, kterého okamžitě zaujal a nechal jej dopracovat.

- V roce 1933 se na vývoji vozidla podílela dvojice designér, sochař a výtvarník F. Bertoni a závodní jezdec A. Lefebvre, jejichž spolupráce vyústila v naprosto revoluční vůz, který v době svého vzniku neměl konkurenci.

- Samonosná konstrukce, nezávislé zavěšení předních kol se zkrutnými tyčemi v tom všem byl Citroën byl první.

- Konstrukční práce na prvních vozech řady A7 trvaly dlouho a protože André Citroënovi docházely peníze, tak byl nucen uvést vůz na trh předčasně, což mělo za následek vysokou poruchovost první série.

- Model Avant stál A. Citroëna doslova život, když byl nucen propustit několik tisíc zaměstnanců a prodat akcie pneumatikářskému magnátovi E. Michelin. Z neustáleho stresu vyčerpaný A. Citroën onemocněl a jako zlomený muž zemřel v červenci 1935.

- Veřejnost zpočátku technickým novinkám nedůvěřovala a automobilka musela na mnoha veřejných akcích opakovaně dokazovat, že vozy Citröën jsou bezpečné.

- Citroën před zraky filmových štábů shodil vůz z osmimetrového srázu, aby dokázal, že samonosná karoserie je bezpečná.

- V nabídce byly dvě karoserie, menší BL a téměř pětimetrová B.

- Vůz 11CV používal jako velitelské vozidlo také francouzský generál Charles Delestraint během bitvy o Francii.

- Po obsazení Francie se Ch. Delestraint stal významnou osobností francouzského odboje.

Celkem bylo vyrobeno v různých verzích více než 760 000 kusů.

- Nástupcem modelu 11CV byl Citröen DS, známý také z filmů o Fantomasovi, ale to už je jiný příběh.

Technické parametry:

- rozměry: délka 4,65 m, šířka 1,76 m, výška 1,47 m

- hmotnost 1155 kg

- pohonná jednotka 4-válcový benzínový motor 1 911 cm3 L R4 o výkonu 42 kW

- maximální rychlost 122 km/h

- spotřeba paliva 7 l/100 km

- dojezd přibližně 700 km

- pohon předních kol

- počet převodových stupňů 3 vpřed + 1 vzad

- objem palivové nádrže 50 l

- počet míst 5

Věk: 11+

Počet dílků: 1900
Zobrazit více

Parametry

Série Youngtimer Historická auta
Věk od 11 let
Určení pro kluky
Počet dílků 1900 ks
Výrobce Cobi