Asi neexistuje jiný tank, který by vzbuzoval tolik zvědavosti a o kterém kolují legendy, kterých v průběhu let přibývá. Panzerkampfwagen VIII MAUS byl prototyp německého supertěžkého tanku z 2. světové války. Byl to nejtěžší a největší tank, jaký byl kdy postaven. Vážil asi 188 tun! Projekt byl realizován v letech 1942 - 1944. Byly postaveny pouze dva neúplné prototypy a nikdy nebyly zařazeny do služby. V dubnu 1945 zajala Rudá armáda oba opuštěné prototypy Maus, které se nacházely na cvičišti Kummersdorf.... Celý popis

Koupit za 2 367 Kč
  • Od nejoblíbenějších
  • Od nejlevnějších
  • Od nejdražších
Zobrazit další nabídky

Popis

Asi neexistuje jiný tank, který by vzbuzoval tolik zvědavosti a o kterém kolují legendy, kterých v průběhu let přibývá.
Panzerkampfwagen VIII MAUS byl prototyp německého supertěžkého tanku z 2. světové války. Byl to nejtěžší a největší tank, jaký byl kdy postaven. Vážil asi 188 tun!
Projekt byl realizován v letech 1942 - 1944. Byly postaveny pouze dva neúplné prototypy a nikdy nebyly zařazeny do služby.
V dubnu 1945 zajala Rudá armáda oba opuštěné prototypy Maus, které se nacházely na cvičišti Kummersdorf. Z nich byl postaveno vozidlo s trupem z prvního prototypu a věží z druhého.
Tento hybrid je dodnes jednou z hlavních atrakcí Tankového muzea v Kubince u Moskvy. Model je v měřítku 1:28. Sestavený model měří 39 x 14 x 13 cm.
Balení obsahuje 1 605 kostek stavebnice a 2 figurky svářeče a mechanika.
Víte, že:

První plány supertěžkého tanku ještě s původním názvem Mammut předložil F. Porsche již v roce 1942.
Před koncem války bylo rozestavěno 8 tanků a z toho jeden zcela dokončený a schopný vykonat armádní zkoušky.
Celkem mělo být vyrobeno ve dvou sériích 200 ks, ale v říjnu 1943 A. Hitler osobně zrušil objednávku a nařídil dokončení pouze rozestavěných prototypů.
Ani nejvýkonnější motor dostupný v Německu nebyl schopen rozhýbat 188 tun těžký tank na původně plánovanou rychlost 20 km/h.
Vzhledem k extrémní hmotnosti tanku nebyl v Německu ke konci války most, který by stroj dokázal unést.
Maus byl teoreticky schopen hlubokého brodění (až 13 metrů), ale taková akce byla mimořádně riskantní, jelikož při ní hrozilo uvíznutí v bahně, nebo potíže s dálkovým napájecím kabelem.
Pro případnou přepravu tanku musel být zkonstruován speciální želežniční vagón s dostatečnou šířkou ložné plochy a nosností.
Převodovka Mause byla vyrobena ve Škodě Plzeň.
Ze dvou dokončených kusů se nikdy nevystřelilo na nepřítele. Jeden prototyp byl zničen Němci v Kummersdorfu, aby nepadl do rukou nepřátel a druhý byl poškozen při přepravě na pozice při obraně Berlína.
Tank ukořistěný Rudou armádou byl odvlečen do Sovětského svazu, kde je ve vojenském muzeu vystaven dodnes.
Po dobití Berlína byly objeveny konstrukční plány na ještě těžší tank Mauerbracher, který dle dostupných informací nebyl nikdy postaven. Legenda však praví, že jeden kus byl sestrojen a nasazen v dubnu 1945 při obraně Berlína, kde se propadl do tunelu metra, kde na něj později při obnově města narazila vrtná souprava a trasa metra musela být odkloněna.

Technické parametry:

rozměry: délka 10,9 m, šířka 3,76m, výška 3,66 m
hmotnost 188 800 kg
pancéřování čelní 240 mm, boční a zadní 60 mm
pohonná jednotka lodní dieslový motor Daimler-Benz MB517 44,5 l 12 válec o výkonu 895 kW s přenosem na elektropohon
maximální rychlost 13 km/h
objem vnitřní palivové nádrže 1500 l + 700 l vnější nádrž
spotřeba paliva 940 l /100 km
dojezd 160 km po silnici a 60 km v terénu
hlavní zbraň kanón KwK44 L/55 ráže 128 mm
sekundární zbraň kanón KwK 44 L/36,5 ráže 75 mm
posádka 6 osob

Věk: 12+
Počet dílků: 1605
Zobrazit více

Parametry

Série World War II
Věk od 10 let
Určení pro kluky
Počet dílků 1605 ks
Výrobce Cobi