PŘEMÝŠLEJ NEJRYCHLEJI: Epic World Cup je nejrychlejší XC závodní kolo na světě, které zazáří zejména v mírnějším až středně technickém terénu díky jedinečné kombinaci efektivního přenosu síly, přesného řízení a nízké hmotnosti. Vítěz světového poháru Christopher Blevins o něm říká: „V tomto kole se skrývá vše, co očekávám od špičkového hardtailu, ale navíc s ovladatelností a schopnostmi celoodpruženého kola.“ Tento ďábelsky rychlý stroj vyvinul náš tým na základě 40 let zkušeností se závoděním v... Celý popis

Koupit za 122 000 Kč

Popis

PŘEMÝŠLEJ NEJRYCHLEJI: Epic World Cup je nejrychlejší XC závodní kolo na světě, které zazáří zejména v mírnějším až středně technickém terénu díky jedinečné kombinaci efektivního přenosu síly, přesného řízení a nízké hmotnosti. Vítěz světového poháru Christopher Blevins o něm říká: „V tomto kole se skrývá vše, co očekávám od špičkového hardtailu, ale navíc s ovladatelností a schopnostmi celoodpruženého kola.“ Tento ďábelsky rychlý stroj vyvinul náš tým na základě 40 let zkušeností se závoděním v cross-country a přidali navíc nový integrovaný tlumič.

RÁM NAD RÁMEC OČEKÁVÁNÍ: S Epic World Cup získáš náskok díky nekompromisnímu přenosu síly, jeho životnosti a ovladatelnosti. Promyšlený rám s vylepšenou konstrukcí je pevnější, má lepší torzní tuhost a tlumič schovaný v horní rámové trubce. Revoluční technologii i geometrii jsme nakonec zabalili do dosud nejpokrokovějšího kompositu v historii Specialized.

ŠOKUJÍCÍ RYCHLOST: Vývojový tým Specialized Ride Dynamics navrhl speciálně pro model Epic World Cup revoluční způsob zavěšení tlumiče, díky kterému je kolo živé a hravé jako hardtail, a NAVÍC je přesné, schopné a hravě si udrží rychlost i v rozbité terénu jako celoodpružené kolo. To vše v elegantním a kompaktním provedení. Tlumič SID Deluxe WCID, který jsme vyvinuli ve spolupráci s RockShox, stojí na inovovaném systému pozitivních a negativních komor s nezávisle nastavitelným chodem. Díky tomu je kolo živé jako hardtail a zároveň hravě vyhladí veškeré nástrahy XC tratí. Před výjezdem stačí tlumič nastavit dle nároků trailu a tvého stylu jízdy. Tužší nastavení tlumiče využiješ, když chceš především rychlost a efektivní přenos síly jako na hardtailu, ale zároveň potřebuješ tlumení velkých nárazů a rychlých sjezdů. Citlivější chod tlumiče se zase hodí do ostřejšího terénu, kde jde zejména o pohodlí a jistou stopu. Tlumič nemusíš pouze zamykat a odemykat, tuhost si můžeš nastavit přesně podle svých představ.

RYCHLÉ KOLO DO OSTRÉHO TERÉNU: Epic World Cup toho se 75 mm zdvihu zadního tlumiče zvládne mnohem více, než by se mohlo na první pohled zdát. Tlumič je navržen pro neustálé využívání většiny zdvihu, a tak pobere terén stejně jako kolo se zdvihem 100 mm a tlumičem nastaveným na 25% sag (zanoření). Chod tlumiče náš vývojový tým Specialized Ride Dynamics vyladil tak, aby ve středu zdvihu nebyl tak citlivý a zvládnul i pořádné rány jako kolo s mnohem vyšším zdvihem. Tlumič je delší a díky revoluční vložce Mega Jounce Bumper neucítíš tvrdé dorazy ani na těch největších dropech.

 

Přečtěte si také náš článek o novém Epicu World Cup.

 

ZBLÁZNILI JSME SE? O tlumení zadní stavby se stará tlumič SIDLuxe WCID, který spolehlivě vyžehlí veškeré nerovnosti a zároveň tě nebude obírat o sílu. Vpředu najdeš vidlici RockShox SID SL s dvoukomorovým tlumením 3-Position Race Day 2, u které si můžeš přesně nastavit průběh chodu. Díky technologii „Magic Middle“ z modelu Epic 8 ti vidlice nebude brát sílu, ani když se pořádně opřeš do pedálů a jejích 110 mm zdvihu tě zároveň hravě přenese přes veškeré nerovnosti a překážky.

DO CÍLE S LEHKOSTÍ: Rám Epic World Cup je se svými 1765 gramy (i s lakem, tlumičem a veškerým vybavením) zase o krok napřed před konkurencí. Díky své muší váze lépe zrychluje, jde za pedálem ve stoupání a je živější a poslušnější. A to všechno nakonec znamená větší rychlost. Rám Epic WC je lehký jako pírko a zároveň brutálně tuhý – při jeho vývoji jsme zúročili veškeré zkušenosti s vrstvením karbonu a tvarováním rámových trubek z modelu Aethos, který se zapsal do dějin jako nejlehčí sériově vyráběná silnička na světě.

NEJVĚTŠÍ FLEX JE NEMÍT FLEX: Model Epic World Cup je osazený kompletní sadou komponentů Roval Control SL: zapletená kola (1240 g), sedlovka (180 g) a integrovaný kokpit (250 g). Všechny komponenty jsou tak lehké, tuhé a spolehlivé, jak jen závodění na dnešním světovém poháru vyžaduje.

Specifikace:

RÁM
S-Works FACT 12m Carbon, WCID suspension design, Progressive XC Race Geometry, Rider-First Engineered™, threaded BB, 12x148mm UDH compatible rear spacing, internal cable routing, 75mm of travel

OBJÍMKA
Specialized Alloy 34.9, Titanium Bolt

ZADNÍ TLUMIČ
RockShox-Specialized SIDLuxe WCID Ultimate, Ride Dynamics Developed, Independent negative spring, Rebound Adjust, 215x40mm

SEDLOVKA
Roval Control SL carbon seatpost, Two-bolt clamp, 0mm offset, 415/370mm x 30.9

Hmotnost
1.96kg 

*Hmotnosti jsou založeny na výrobě natřených rámu, jak je znázorněno na obrázku. Skutečné hmotnosti se budou lišit v závislosti na barevném provedení, velikosti rámu a variaci komponent. Specifikace se mohou změnit bez předchozího upozornění.

Geometrie
 

XS
S
M
L
XL

Délka sedlovky
370mm
370mm
415mm
415mm
415mm

Stack (Výška od vrcholu hlavové trubky po středové složení)
603mm
600mm
600mm
614mm
628mm

Dosah
380mm
415mm
440mm
465mm
490mm

Délka hlavové trubky
93mm
93mm
95mm
110mm
125mm

Úhel hlavové trubky
66.5°
66.5°
66.5°
66.5°
66.5°

Výška středového složení
309mm
313mm
313mm
313mm
313mm

BB Drop
61mm
58mm
57mm
57mm
57mm

Stopa kola (27,5 střed)
113mm
113mm
113mm
113mm
113mm

Délka celé vidlice
516mm
516mm
516mm
516mm
516mm

Vyosení vidlice (offset)
44mm
44mm
44mm
44mm
44mm

Vzdálenost přední osa – středové složení
665mm
701mm
726mm
757mm
788mm

Délka řetězové vzpěry
430mm
430mm
430mm
430mm
430mm

Rozvor
1089mm
1124mm
1150mm
1181mm
1212mm

Výška rámu v rozkroku
738mm
761mm
764mm
774mm
786mm

Délka sedlové trubky
392mm
395mm
410mm
450mm
500mm

Úhel sedlové trubky
74.5°
74.5°
74.5°
74.5°
74.5°

Délka horní trubky, horizontální
541mm
581mm
612mm
641mm
670mm
Zobrazit více

Parametry

Výrobce Specialized
Modelový rok 2023