Billing Boats Na počátku 50. let dánský architekt a bývalý válečný pilot RAF Ejnar Billing vystavil vlastnoručně zhotovený model rybářského člunu ve výloze hobby obchodu patřícího jeho manželce. Potom, co se fotografie modelu objevila v jednom časopisu, pana Billinga zavalily objednávky na postavení desítek kusů stejného modelu. Protože nebylo v jeho silách takové množství zvládnout, napadlo ho, že člun nabídne jako stavebnici – první hromadně vyráběnou stavebnici s dřevěnou kostrou s kýlem, žebry... Celý popis
Koupit za 8 290 Kč- Od nejoblíbenějších
- Od nejlevnějších
- Od nejdražších
97 %
Billing Boats Jylland 1:100
Doprava:
zdarma
Skladem
8 290 Kč
Koupit za 8 290 Kč
98 %
Billing Boats Jylland 1:100
Doprava:
zdarma
Skladem
8 290 Kč
Koupit za 8 290 Kč
100 %
Billing Boats Jylland 1:100
Doprava:
zdarma
Skladem
8 290 Kč
Koupit za 8 290 Kč
75 %
Billing Boats Jylland 1:100 PE_3BB5003
Doprava:
zdarma
Skladem
7 877 Kč
Koupit za 7 877 Kč
100 %
Jylland 1:100 Billing Boats - RC_45157
Doprava:
zdarma
Skladem
7 876 Kč
Koupit za 7 876 Kč
Popis
Billing Boats
Na počátku 50. let dánský architekt a bývalý válečný pilot RAF Ejnar Billing vystavil vlastnoručně zhotovený model rybářského člunu ve výloze hobby obchodu patřícího jeho manželce. Potom, co se fotografie modelu objevila v jednom časopisu, pana Billinga zavalily objednávky na postavení desítek kusů stejného modelu. Protože nebylo v jeho silách takové množství zvládnout, napadlo ho, že člun nabídne jako stavebnici – první hromadně vyráběnou stavebnici s dřevěnou kostrou s kýlem, žebry a plaňkovanou obšívkou napodobující co nejvíce konstrukci skutečných lodí. Tento způsob stavby se rychle ujal a modely pana Billinga začaly dobývat svět. V roce 1958 pak vznikla rodinná firma nesoucí dodnes jméno Billing Boats. V průběhu let se konstrukce modelů zdokonalovala a modernizovala, v 60. letech bylo zavedeno používání plastových výlisků trupů, poté nastoupily CNC stroje a již na přelomu 80. a 90. let v Billing Boats začali požívat laserové vyřezávání dílů. Dnes firmu řídí již třetí generace Billingů a plovoucí RC modely i neplovoucí stolní makety stále představují naprostou špičku v lodním modelářství.
S potěšením vám nabízíme sérii stavebnic Billing Boats, z nichž můžete postavit nádherné detailně propracované neplovoucí makety a vytvořit stylový doplněk interiéru vašeho bytu se slanou vůní moře a voláním dálek...
Jylland 1:100
Parní šroubová fregata Jylland se 44 děly byla poslední válečnou lodí postavenou ze dřeva pro dánské námořnictvo. Její parní stroj s výkonem 400 HP ji dával na svoji dobu úctyhodnou rychlost 12 uzlů. Pro plavbu pod plachtami bylo možné lodní šroub vyzvednout do šachty v trupu, takže svým odporem loď nebrzdil. Jylland se zúčastnil poslední bitvy, v níž proti sobě stála výhradně dřevěná válečná plavidla: 9 května 1864, v průběhu druhé války o Šlesvicko se u ostrova Helgoland střetla dánská eskadra tvořená Jyllandem, další šroubovou fregatou Niels Juel a šroubovou korvetou Hejmdal s rakousko-pruskou eskadrou zahrnující dvě rakouské šroubové fregaty Schwarzemberg (vlajková loď admirála Tegetthoffa) a Radetzky a třemi pomalými pruskými dělovými čluny, které do boje ale prakticky nezasáhly. Po počátečním manévrování se Niels Juel pustil do dělostřeleckého souboje se Schwarzembergem a Jylland s Hejmdalem si vyměňovaly smrtící pozdravy s Radetzkym. V boji Jylland utrpěl značné škody, naproti tomu požár na Schwarzembergu přinutil rakousko-pruskou eskadru přerušit boj a odpoutat se. Ačkoliv bitva skončila dánským taktickým vítězstvím, převaha Pruska na souši a Rakouska na moři nebyla nijak ohrožena a válka skončila prohrou Dánska, které ztratilo území Šlesvicka. Na konci 19. století byla loď vyřazena z činné služby a poté dlouhá léta chátrala v různých přístavech. Konečně roku 1984 byla odvlečena do suchého doku a po generální opravě se proměnila v muzejní loď umístěnou v dánském městě Ebeltoft. Díky tomu se může každý pokochat krásou téhle lodi, která patří i do české (byť pod rakouskou vlajkou) námořní historie. Jylland je určen pro pokročilé lodní stavitele; je konstruován jako neplovoucí stolní maketa.
Jylland má trup klasické dřevěné konstrukce z laserem vyřezávaných dílů s plaňkovanou obšívkou a dřevěnou palubu. Stavebnice obsahuje všechny dřevěné, plastové a kovové díly potřebné pro dokončení modelu, maketové příslušenství, plachty atd.
Měřítko1:100Délka [mm]1010Šířka [mm]130Výška [mm]630Náročnost stavbyS4
Na počátku 50. let dánský architekt a bývalý válečný pilot RAF Ejnar Billing vystavil vlastnoručně zhotovený model rybářského člunu ve výloze hobby obchodu patřícího jeho manželce. Potom, co se fotografie modelu objevila v jednom časopisu, pana Billinga zavalily objednávky na postavení desítek kusů stejného modelu. Protože nebylo v jeho silách takové množství zvládnout, napadlo ho, že člun nabídne jako stavebnici – první hromadně vyráběnou stavebnici s dřevěnou kostrou s kýlem, žebry a plaňkovanou obšívkou napodobující co nejvíce konstrukci skutečných lodí. Tento způsob stavby se rychle ujal a modely pana Billinga začaly dobývat svět. V roce 1958 pak vznikla rodinná firma nesoucí dodnes jméno Billing Boats. V průběhu let se konstrukce modelů zdokonalovala a modernizovala, v 60. letech bylo zavedeno používání plastových výlisků trupů, poté nastoupily CNC stroje a již na přelomu 80. a 90. let v Billing Boats začali požívat laserové vyřezávání dílů. Dnes firmu řídí již třetí generace Billingů a plovoucí RC modely i neplovoucí stolní makety stále představují naprostou špičku v lodním modelářství.
S potěšením vám nabízíme sérii stavebnic Billing Boats, z nichž můžete postavit nádherné detailně propracované neplovoucí makety a vytvořit stylový doplněk interiéru vašeho bytu se slanou vůní moře a voláním dálek...
Jylland 1:100
Parní šroubová fregata Jylland se 44 děly byla poslední válečnou lodí postavenou ze dřeva pro dánské námořnictvo. Její parní stroj s výkonem 400 HP ji dával na svoji dobu úctyhodnou rychlost 12 uzlů. Pro plavbu pod plachtami bylo možné lodní šroub vyzvednout do šachty v trupu, takže svým odporem loď nebrzdil. Jylland se zúčastnil poslední bitvy, v níž proti sobě stála výhradně dřevěná válečná plavidla: 9 května 1864, v průběhu druhé války o Šlesvicko se u ostrova Helgoland střetla dánská eskadra tvořená Jyllandem, další šroubovou fregatou Niels Juel a šroubovou korvetou Hejmdal s rakousko-pruskou eskadrou zahrnující dvě rakouské šroubové fregaty Schwarzemberg (vlajková loď admirála Tegetthoffa) a Radetzky a třemi pomalými pruskými dělovými čluny, které do boje ale prakticky nezasáhly. Po počátečním manévrování se Niels Juel pustil do dělostřeleckého souboje se Schwarzembergem a Jylland s Hejmdalem si vyměňovaly smrtící pozdravy s Radetzkym. V boji Jylland utrpěl značné škody, naproti tomu požár na Schwarzembergu přinutil rakousko-pruskou eskadru přerušit boj a odpoutat se. Ačkoliv bitva skončila dánským taktickým vítězstvím, převaha Pruska na souši a Rakouska na moři nebyla nijak ohrožena a válka skončila prohrou Dánska, které ztratilo území Šlesvicka. Na konci 19. století byla loď vyřazena z činné služby a poté dlouhá léta chátrala v různých přístavech. Konečně roku 1984 byla odvlečena do suchého doku a po generální opravě se proměnila v muzejní loď umístěnou v dánském městě Ebeltoft. Díky tomu se může každý pokochat krásou téhle lodi, která patří i do české (byť pod rakouskou vlajkou) námořní historie. Jylland je určen pro pokročilé lodní stavitele; je konstruován jako neplovoucí stolní maketa.
Jylland má trup klasické dřevěné konstrukce z laserem vyřezávaných dílů s plaňkovanou obšívkou a dřevěnou palubu. Stavebnice obsahuje všechny dřevěné, plastové a kovové díly potřebné pro dokončení modelu, maketové příslušenství, plachty atd.
Měřítko1:100Délka [mm]1010Šířka [mm]130Výška [mm]630Náročnost stavbyS4
Parametry
| Výrobce | Billing Boats |
| Druh | lodě |
| Měřítko | 1 : 100 |
| Materiál | kovové |