Lámák, často jmenován jako polský klíč, z nerezové oceli vysoké kvality. Jedná se o destruktivní tahový nástroj pro rychlé a snadné odemknutí automobilových dveří s vysokým rizikem poškození zámku. Vhodné pro automobily: Peugeot 205 (1983–1998) Jeden z klasických modelů používajících NE72 po celou dobu výroby. 309 (1985–1993) Mechanický profil NE72 byl u něj standardní. 405 (1987–1997) Počínaje první generací až do ukončení výroby ve většině verzí NE72. 106 (1991–2003) Starší i novější... Celý popis
Koupit za 1 792 Kč- Od nejoblíbenějších
- Od nejlevnějších
- Od nejdražších

Lámák / Polský klíč - NE72
Doprava:
80 Kč
Skladem
1 792 Kč
Koupit za 1 792 Kč
Popis
Lámák, často jmenován jako polský klíč, z nerezové oceli vysoké kvality. Jedná se o destruktivní tahový nástroj pro rychlé a snadné odemknutí automobilových dveří s vysokým rizikem poškození zámku.
Vhodné pro automobily:
Peugeot
205
(1983–1998)
Jeden z klasických modelů používajících NE72 po celou dobu výroby.
309
(1985–1993)
Mechanický profil NE72 byl u něj standardní.
405
(1987–1997)
Počínaje první generací až do ukončení výroby ve většině verzí NE72.
106
(1991–2003)
Starší i novější ročníky (včetně faceliftu) běžně s NE72.
306
(1993–2001)
Celou dobu výroby používal NE72 (pozdní kusy mohou mít už transpondér, přesto je planžeta identická).
406
(1995–2004)
Drtivá většina ročníků s profilem NE72, byť vyšší výbavy mohly mít už dálkový sklopný klíč, ovšem stále s tímto mechanickým výbrusem.
806
(1994–2002)
Vycházel ze společné platformy s Citroën Evasion, rovněž NE72.
(Pozdější modely jako 206, 307, 407 a novější většinou přešly na HU83, VA2 či další profily. U 206 se ve starších ročnících sice výjimečně objeví NE72, ale přechod na HU83 proběhl poměrně brzy – okolo roku 2002.)
Citroën
AX
(1986–1998)
Včetně pozdějších kusů s transpondérem se planžeta mechanicky neměnila: NE72.
BX
(1982–1994)
Jeden z prvních rozsáhlých modelů Citroënu s NE72.
ZX
(1991–1998)
Od počátku do konce výroby NE72.
Xantia
(1993–2001)
Všechny ročníky zpravidla NE72, s možným přidáním čipu v klíči.
Xsara
(1997–2006)
Převážně NE72 (včetně modelu Xsara Picasso až do cca poloviny 2000s).
Saxo
(1996–2003)
Běžně NE72, pozdější ročníky opět často s transpondérem.
Evasion (společná platforma s Peugeot 806)
(1994–2002)
Mechanický výbrus NE72.
Berlingo (první generace)
(1996–2008)
Starší ročníky a nižší výbavy používaly NE72, u faceliftů (po 2002) se může objevit přechod k jinému profilu, ale většina prvogeneračních zámků zůstala NE72.
(Modernější modely jako C3, C4, C5, C8 a následně i Berlingo II už většinou přešly na profily VA2, HU83 či následné bezklíčové systémy.)
Přechodné výjimky a poznámky
Peugeot 206: U nejranějších kusů (cca 1998–2001) se ještě mohl vyskytnout NE72, ale velmi rychle se přešlo na HU83.
Citroën Nemo, Peugeot Bipper (modely od cca 2008) už používají klíče sdílené s Fiat (profil SIP22), takže NE72 se tam nevyskytuje.
Imobilizéry: Od konce 90. let se do klíčů PSA montovaly čipy (transpondéry), avšak mechanický výbrus klíče zůstal stále NE72.
Vhodné pro automobily:
Peugeot
205
(1983–1998)
Jeden z klasických modelů používajících NE72 po celou dobu výroby.
309
(1985–1993)
Mechanický profil NE72 byl u něj standardní.
405
(1987–1997)
Počínaje první generací až do ukončení výroby ve většině verzí NE72.
106
(1991–2003)
Starší i novější ročníky (včetně faceliftu) běžně s NE72.
306
(1993–2001)
Celou dobu výroby používal NE72 (pozdní kusy mohou mít už transpondér, přesto je planžeta identická).
406
(1995–2004)
Drtivá většina ročníků s profilem NE72, byť vyšší výbavy mohly mít už dálkový sklopný klíč, ovšem stále s tímto mechanickým výbrusem.
806
(1994–2002)
Vycházel ze společné platformy s Citroën Evasion, rovněž NE72.
(Pozdější modely jako 206, 307, 407 a novější většinou přešly na HU83, VA2 či další profily. U 206 se ve starších ročnících sice výjimečně objeví NE72, ale přechod na HU83 proběhl poměrně brzy – okolo roku 2002.)
Citroën
AX
(1986–1998)
Včetně pozdějších kusů s transpondérem se planžeta mechanicky neměnila: NE72.
BX
(1982–1994)
Jeden z prvních rozsáhlých modelů Citroënu s NE72.
ZX
(1991–1998)
Od počátku do konce výroby NE72.
Xantia
(1993–2001)
Všechny ročníky zpravidla NE72, s možným přidáním čipu v klíči.
Xsara
(1997–2006)
Převážně NE72 (včetně modelu Xsara Picasso až do cca poloviny 2000s).
Saxo
(1996–2003)
Běžně NE72, pozdější ročníky opět často s transpondérem.
Evasion (společná platforma s Peugeot 806)
(1994–2002)
Mechanický výbrus NE72.
Berlingo (první generace)
(1996–2008)
Starší ročníky a nižší výbavy používaly NE72, u faceliftů (po 2002) se může objevit přechod k jinému profilu, ale většina prvogeneračních zámků zůstala NE72.
(Modernější modely jako C3, C4, C5, C8 a následně i Berlingo II už většinou přešly na profily VA2, HU83 či následné bezklíčové systémy.)
Přechodné výjimky a poznámky
Peugeot 206: U nejranějších kusů (cca 1998–2001) se ještě mohl vyskytnout NE72, ale velmi rychle se přešlo na HU83.
Citroën Nemo, Peugeot Bipper (modely od cca 2008) už používají klíče sdílené s Fiat (profil SIP22), takže NE72 se tam nevyskytuje.
Imobilizéry: Od konce 90. let se do klíčů PSA montovaly čipy (transpondéry), avšak mechanický výbrus klíče zůstal stále NE72.