Lámák, často jmenován jako polský klíč, z nerezové oceli vysoké kvality. Jedná se o destruktivní tahový nástroj pro rychlé a snadné odemknutí automobilových dveří s vysokým rizikem poškození zámku. Vhodné pro automobily: Peugeot 205 (1983–1998) Jeden z klasických modelů používajících NE72 po celou dobu výroby. 309 (1985–1993) Mechanický profil NE72 byl u něj standardní. 405 (1987–1997) Počínaje první generací až do ukončení výroby ve většině verzí NE72. 106 (1991–2003) Starší i novější... Celý popis

Koupit za 1 792 Kč
  • Od nejoblíbenějších
  • Od nejlevnějších
  • Od nejdražších

Popis

Lámák, často jmenován jako polský klíč, z nerezové oceli vysoké kvality. Jedná se o destruktivní tahový nástroj pro rychlé a snadné odemknutí automobilových dveří s vysokým rizikem poškození zámku.

Vhodné pro automobily:
Peugeot

205

(1983–1998)
Jeden z klasických modelů používajících NE72 po celou dobu výroby.

309

(1985–1993)
Mechanický profil NE72 byl u něj standardní.

405

(1987–1997)
Počínaje první generací až do ukončení výroby ve většině verzí NE72.

106

(1991–2003)
Starší i novější ročníky (včetně faceliftu) běžně s NE72.

306

(1993–2001)
Celou dobu výroby používal NE72 (pozdní kusy mohou mít už transpondér, přesto je planžeta identická).

406

(1995–2004)
Drtivá většina ročníků s profilem NE72, byť vyšší výbavy mohly mít už dálkový sklopný klíč, ovšem stále s tímto mechanickým výbrusem.

806

(1994–2002)
Vycházel ze společné platformy s Citroën Evasion, rovněž NE72.

(Pozdější modely jako 206, 307, 407 a novější většinou přešly na HU83, VA2 či další profily. U 206 se ve starších ročnících sice výjimečně objeví NE72, ale přechod na HU83 proběhl poměrně brzy – okolo roku 2002.)

Citroën

AX

(1986–1998)
Včetně pozdějších kusů s transpondérem se planžeta mechanicky neměnila: NE72.

BX

(1982–1994)
Jeden z prvních rozsáhlých modelů Citroënu s NE72.

ZX

(1991–1998)
Od počátku do konce výroby NE72.

Xantia

(1993–2001)
Všechny ročníky zpravidla NE72, s možným přidáním čipu v klíči.

Xsara

(1997–2006)
Převážně NE72 (včetně modelu Xsara Picasso až do cca poloviny 2000s).

Saxo

(1996–2003)
Běžně NE72, pozdější ročníky opět často s transpondérem.

Evasion (společná platforma s Peugeot 806)

(1994–2002)
Mechanický výbrus NE72.

Berlingo (první generace)

(1996–2008)
Starší ročníky a nižší výbavy používaly NE72, u faceliftů (po 2002) se může objevit přechod k jinému profilu, ale většina prvogeneračních zámků zůstala NE72.

(Modernější modely jako C3, C4, C5, C8 a následně i Berlingo II už většinou přešly na profily VA2, HU83 či následné bezklíčové systémy.)

Přechodné výjimky a poznámky

Peugeot 206: U nejranějších kusů (cca 1998–2001) se ještě mohl vyskytnout NE72, ale velmi rychle se přešlo na HU83.
Citroën Nemo, Peugeot Bipper (modely od cca 2008) už používají klíče sdílené s Fiat (profil SIP22), takže NE72 se tam nevyskytuje.
Imobilizéry: Od konce 90. let se do klíčů PSA montovaly čipy (transpondéry), avšak mechanický výbrus klíče zůstal stále NE72.
Zobrazit více