Kulišák je kooperativní detektivní hra, v níž spolupracujete jako detektivní tým a snažíte se sbírat stopy, vyřazovat nevinné lišky a hlavně najít Kulišáka dříve, než uteče s koláčem paní Dobromily Krupičkové. Z okenního parapetu zmizel vyhlášený koláč paní Dobromily Krupičkové a její slepičky hledají ko-ko-kohokoli, kdo padoucha viděl! Pohybujte se po plánu, shromažďujte stopy a pomocí speciálního detektivního skeneru vyřazujte nevinné lišky. Musíte spolupracovat rychle a správně, protože hladovec... Celý popis
Koupit za 599 Kč- Od nejoblíbenějších
- Od nejlevnějších
- Od nejdražších
Mindok Kulišák
Doprava:
79 Kč
Skladem
599 Kč
Koupit za 599 Kč
Kulišák
Doprava:
99 Kč
Skladem
589 Kč
Koupit za 589 Kč
Desková hra MINDOK Kulišák
Doprava:
99 Kč
Skladem
553 Kč
Koupit za 553 Kč
Desková hra Kulišák (8595558304479)
Doprava:
59 Kč
Skladem
614 Kč
Koupit za 614 Kč
Kulišák - Kooperativní hra
Doprava:
25 Kč
Skladem
799 Kč
Koupit za 799 Kč
Popis
Kulišák je kooperativní detektivní hra, v níž spolupracujete jako detektivní tým a snažíte se sbírat stopy, vyřazovat nevinné lišky a hlavně najít Kulišáka dříve, než uteče s koláčem paní Dobromily Krupičkové.
Z okenního parapetu zmizel vyhlášený koláč paní Dobromily Krupičkové a její slepičky hledají ko-ko-kohokoli, kdo padoucha viděl! Pohybujte se po plánu, shromažďujte stopy a pomocí speciálního detektivního skeneru vyřazujte nevinné lišky. Musíte spolupracovat rychle a správně, protože hladovec si to s moučníkem míří k doupěti! Dokážete včas ko-ko-kolektivně odhalit, kdo má v loupeži tlapy, nebo zvítězí lišák Kulišák?
Hráči a čas:
- Věk: 5+
- Počet hráčů: 2-4
- Doba hry: 20 min
Obsah balení:
- 16 karet lišek
- 16 karet Kulišáků
- 12 žetonů stop
- 4 figurky detektivů
- 3 speciální kostky
- 1 figurka Kulišáka
- 1 dekodér stop
- 1 herní plán
- česká a slovenská pravidla
Další parametry:
- Materiál: papír, karton, plast
- Rozměry balení: 25 x 25 x 6 cm
PRAVIDLA HRY KULIŠÁK
Příprava hry
- Položte herní plán doprostřed stolu.
- Každý hráč si vezme figurku detektiva a postaví ji na prostřední políčko plánu.
- Figurku Kulišáka postavte na počáteční políčko jeho trasy (se symbolem lišky).
- Zamíchejte 16 karet lišek a r ozložte je kolem plánu, 4 na k aždou stranu, a kterékoli dvě otočte lícem vzhůru.
- Zavřete zástěnu dekodéru a otočte jej okénkem dolů. Poté zamíchejte 16 karet Kulišáků a bez nahlížení zasuňte jednu z nich do dekodéru tak, abyste na vyčnívající straně karty viděli logo MINDOK. Takto připravený dekodér ponechte stranou.
- Vraťte zbylé karty Kulišáků do krabice.
- 12 žetonů stop naskládejte na sebe vedle herního plánu.
- Připravte 3 speciální kostky.
Průběh hry
Hráč, který naposledy jedl koláč, bude začínat. Dále se hráči střídají na tahu ve směru hodinových ručiček.
Ve svém tahu si vezmi kostky a nahlas řekni, jestli chceš „hledat stopy“, nebo „odhalovat lišky“. Pokud hledáš stopy, snažíš se na všech kostkách hodit symbol tlapky. Pokud chceš odhalovat lišky, snažíš se na všech hodit symbol oka.
Máš celkem až tři hody kostkami. Po každém hodu se můžeš rozhodnout si některé výsledky ponechat a některými kostkami hodit znovu.
Pokud po tvém třetím hodu (nebo dříve) na všech kostkách padl požadovaný symbol, proveď jednu z následujících akcí:
Hledání stop – Sečti počet tlapek na všech kostkách a pohni svou figurkou na plánu o tento počet polí nebo méně. Z políčka na políčko se můžeš hýbat svisle nebo vodorovně, ne však úhlopříčně. Během svého pohybu ale můžeš zatáčet.
Pokud přistaneš na políčku, na kterém je znázorněná tlapka, vezmi si horní žeton stopy a vlož ho do dekodéru. Pak odsuň zástěnu a podívej se, zda skrz dírku uvidíš bílou či zelenou. Pokud vidíš zelenou, znamená to, že Kulišák má tuto věc na sobě. Bílá znamená, že ji na sobě nemá.
Prohlédni si karty lišek ležící lícem vzhůru kolem herního plánu. V tuto chvíli můžeš vyřadit nevinné lišky. Pokud dekodér ukázal, že Kulišák nějakou věc na sobě MÁ, můžeš vyřadit všechny lišky, které ji na sobě NEMAJÍ, a naopak. Vyřazené karty vrať do krabice.
Zavři zástěnu dekodéru a polož žeton stopy oděvem vzhůru na políčko stopy, kde stojí tvoje figurka. Tím tvůj tah končí a na řadě je další hráč.
Poznámky:
Můžeš se hýbat přes kterékoli políčko na plánu, včetně liščí cesty či políček obsazených jinými figurkami.
Můžeš opustit políčko se stopou jinudy, než kudy jsi na něj vstoupil(a).
Odhalení lišek – otoč lícem vzhůru dvě libovolné karty kolem herního plánu, které dosud ležely lícem dolů. Poté podle žetonů stop na herním plánu zkontroluj, zda nově odhalené lišky mají či nemají tyto kusy oblečení na sobě (musíte si společně pamatovat, zda dekodér u daného kusu oblečení ukázal zelenou, či bílou). Pokud jste si společně jisti, že některá (nebo obě) z nově otočených lišek je nevinná, můžete ji rovnou vyřadit ze hry. Na řadě je další hráč.
Pokud po tvém třetím hodu nemáš na všech kostkách symbol vybrané akce, Kulišák utíká! Posuň figurku Kulišáka o 3 políčka blíže k doupěti a nic dalšího ve svém tahu neprováděj. Na řadě je další hráč.
Konec hry
Hra může skončit třemi způsoby:
1. Máte silné podezření, která liška je hledaný Kulišák. Ohlaste jeho jméno a vyjměte kartu Kulišáka z dekodéru. Pokud jméno souhlasí, vyhráli jste! V opačném případě Kulišák uteče do doupěte a zakousne se do uloupeného koláče.
2. Vyřadili jste všechny karty lišek jako nevinné, až na jednu. Jakmile se tak stane, vysuňte kartu Kulišáka z dekodéru a zkontrolujte, zda jméno souhlasí s nevyřazenou kartou. Pokud ano, gratulujeme, Kulišáka jste dopadli a společně vyhráli!
3. Figurka Kulišáka doputuje až na poslední políčko na plánu, na políčko s doupětem. Pokud se tak stane, Kulišák vám utekl. Příště už to vyjde, detektivové! Jakmile se s hrou dobře seznámíte, můžete si ji ztížit tím, že se Kulišák bude pokaždé hýbat o 4 políčka. Experti mohou zkusit i Kulišáka běžícího rovnou přes 5 polí!
Původní vydavatel hry, Gamewright, měli vždy rádi jak kooperativní, tak deduktivní hry, takže není zas takovým překvapením, že se zamilovali do Kulišáka (v originále Outfoxed)! Tým Department of Recreation stvořil hru, která oba prvky skvěle spojuje a umožní procvičovat logické myšlení v nevyhroceném a nesoutěžním prostředí. Zatímco se všichni spolu snažíte polapit nenechavého lišáka, procvičíte si cenné schopnosti jako odhad pravděpodobnosti, soustředění na detaily a důležitou roli spolupráce k dosažení společného cíle. Přejeme vám zábavné pátrání!
Z okenního parapetu zmizel vyhlášený koláč paní Dobromily Krupičkové a její slepičky hledají ko-ko-kohokoli, kdo padoucha viděl! Pohybujte se po plánu, shromažďujte stopy a pomocí speciálního detektivního skeneru vyřazujte nevinné lišky. Musíte spolupracovat rychle a správně, protože hladovec si to s moučníkem míří k doupěti! Dokážete včas ko-ko-kolektivně odhalit, kdo má v loupeži tlapy, nebo zvítězí lišák Kulišák?
Hráči a čas:
- Věk: 5+
- Počet hráčů: 2-4
- Doba hry: 20 min
Obsah balení:
- 16 karet lišek
- 16 karet Kulišáků
- 12 žetonů stop
- 4 figurky detektivů
- 3 speciální kostky
- 1 figurka Kulišáka
- 1 dekodér stop
- 1 herní plán
- česká a slovenská pravidla
Další parametry:
- Materiál: papír, karton, plast
- Rozměry balení: 25 x 25 x 6 cm
PRAVIDLA HRY KULIŠÁK
Příprava hry
- Položte herní plán doprostřed stolu.
- Každý hráč si vezme figurku detektiva a postaví ji na prostřední políčko plánu.
- Figurku Kulišáka postavte na počáteční políčko jeho trasy (se symbolem lišky).
- Zamíchejte 16 karet lišek a r ozložte je kolem plánu, 4 na k aždou stranu, a kterékoli dvě otočte lícem vzhůru.
- Zavřete zástěnu dekodéru a otočte jej okénkem dolů. Poté zamíchejte 16 karet Kulišáků a bez nahlížení zasuňte jednu z nich do dekodéru tak, abyste na vyčnívající straně karty viděli logo MINDOK. Takto připravený dekodér ponechte stranou.
- Vraťte zbylé karty Kulišáků do krabice.
- 12 žetonů stop naskládejte na sebe vedle herního plánu.
- Připravte 3 speciální kostky.
Průběh hry
Hráč, který naposledy jedl koláč, bude začínat. Dále se hráči střídají na tahu ve směru hodinových ručiček.
Ve svém tahu si vezmi kostky a nahlas řekni, jestli chceš „hledat stopy“, nebo „odhalovat lišky“. Pokud hledáš stopy, snažíš se na všech kostkách hodit symbol tlapky. Pokud chceš odhalovat lišky, snažíš se na všech hodit symbol oka.
Máš celkem až tři hody kostkami. Po každém hodu se můžeš rozhodnout si některé výsledky ponechat a některými kostkami hodit znovu.
Pokud po tvém třetím hodu (nebo dříve) na všech kostkách padl požadovaný symbol, proveď jednu z následujících akcí:
Hledání stop – Sečti počet tlapek na všech kostkách a pohni svou figurkou na plánu o tento počet polí nebo méně. Z políčka na políčko se můžeš hýbat svisle nebo vodorovně, ne však úhlopříčně. Během svého pohybu ale můžeš zatáčet.
Pokud přistaneš na políčku, na kterém je znázorněná tlapka, vezmi si horní žeton stopy a vlož ho do dekodéru. Pak odsuň zástěnu a podívej se, zda skrz dírku uvidíš bílou či zelenou. Pokud vidíš zelenou, znamená to, že Kulišák má tuto věc na sobě. Bílá znamená, že ji na sobě nemá.
Prohlédni si karty lišek ležící lícem vzhůru kolem herního plánu. V tuto chvíli můžeš vyřadit nevinné lišky. Pokud dekodér ukázal, že Kulišák nějakou věc na sobě MÁ, můžeš vyřadit všechny lišky, které ji na sobě NEMAJÍ, a naopak. Vyřazené karty vrať do krabice.
Zavři zástěnu dekodéru a polož žeton stopy oděvem vzhůru na políčko stopy, kde stojí tvoje figurka. Tím tvůj tah končí a na řadě je další hráč.
Poznámky:
Můžeš se hýbat přes kterékoli políčko na plánu, včetně liščí cesty či políček obsazených jinými figurkami.
Můžeš opustit políčko se stopou jinudy, než kudy jsi na něj vstoupil(a).
Odhalení lišek – otoč lícem vzhůru dvě libovolné karty kolem herního plánu, které dosud ležely lícem dolů. Poté podle žetonů stop na herním plánu zkontroluj, zda nově odhalené lišky mají či nemají tyto kusy oblečení na sobě (musíte si společně pamatovat, zda dekodér u daného kusu oblečení ukázal zelenou, či bílou). Pokud jste si společně jisti, že některá (nebo obě) z nově otočených lišek je nevinná, můžete ji rovnou vyřadit ze hry. Na řadě je další hráč.
Pokud po tvém třetím hodu nemáš na všech kostkách symbol vybrané akce, Kulišák utíká! Posuň figurku Kulišáka o 3 políčka blíže k doupěti a nic dalšího ve svém tahu neprováděj. Na řadě je další hráč.
Konec hry
Hra může skončit třemi způsoby:
1. Máte silné podezření, která liška je hledaný Kulišák. Ohlaste jeho jméno a vyjměte kartu Kulišáka z dekodéru. Pokud jméno souhlasí, vyhráli jste! V opačném případě Kulišák uteče do doupěte a zakousne se do uloupeného koláče.
2. Vyřadili jste všechny karty lišek jako nevinné, až na jednu. Jakmile se tak stane, vysuňte kartu Kulišáka z dekodéru a zkontrolujte, zda jméno souhlasí s nevyřazenou kartou. Pokud ano, gratulujeme, Kulišáka jste dopadli a společně vyhráli!
3. Figurka Kulišáka doputuje až na poslední políčko na plánu, na políčko s doupětem. Pokud se tak stane, Kulišák vám utekl. Příště už to vyjde, detektivové! Jakmile se s hrou dobře seznámíte, můžete si ji ztížit tím, že se Kulišák bude pokaždé hýbat o 4 políčka. Experti mohou zkusit i Kulišáka běžícího rovnou přes 5 polí!
Původní vydavatel hry, Gamewright, měli vždy rádi jak kooperativní, tak deduktivní hry, takže není zas takovým překvapením, že se zamilovali do Kulišáka (v originále Outfoxed)! Tým Department of Recreation stvořil hru, která oba prvky skvěle spojuje a umožní procvičovat logické myšlení v nevyhroceném a nesoutěžním prostředí. Zatímco se všichni spolu snažíte polapit nenechavého lišáka, procvičíte si cenné schopnosti jako odhad pravděpodobnosti, soustředění na detaily a důležitou roli spolupráce k dosažení společného cíle. Přejeme vám zábavné pátrání!
Parametry
Výrobce | Mindok |
Věk od | 5 let |
Počet hráčů | 2 - 4 |
Typ | detektivní |
Délka hry | 20 min |
Soubory her | ne |
Elektronické hry | ne |
Značka | Mindok |
Deskové | ano |